Originalet av inlägg:1242141
Redigerat:2019-11-08 22:19:00
Jag har tidigare beklagat mig över det oerhört tråkiga spel vi har bjudits på de senaste två åren. Ett spel som absolut inte är hållbart i längden.
Jag har även nämnt att jag tror Norling har det i sig (vi minns nog de flesta 2005-2006) och jag tror de första av oss gillar Norling som AIKare, och ingen tvivlar nog på hans engagemang.
Hur som haver, det är oerhört viktigt att kunna ha självinsikt när något inte är bra, något jag inte tyckt varken BW eller Rikard riktigt gjort.
Men intervjun idag tycker jag visar på att Rikard själv faktiskt förstår att de måste ändra sin spelfilosofi, tänker på följande stycke:
-- Vad exakt menar du då?
– "Vinna kvarstår fortfarande, resultatkraven kommer du aldrig undan. Det är grundbulten. Men också det här att vi faktiskt är i underhållningsbranschen och de på Friends upplever inte att det är så när vi spelar. Inte de senaste tre månaderna. Okej, det är mycket poäng vi tagit men resultat vill vi ha mer utav. Jag fattar ganska väl vad AIK:arna vill ha , och vad inte jag har gett, och jag kan hålla med dem om det. "
– "Det är något som inte varit på plats men som jag också är väldigt sugen på att få på plats. Jag vet inte om det är den största utmaningen, men det är inte långt ifrån i alla fall."