Originalet av inlägg:1242018
Redigerat:2019-11-08 14:51:00

Nyanser.

Jag är själv inte nyansernas mästare utan blixtrar till och är häftig i humöret. Men eftersom jag vet om den bristen hos mig själv så händer det allt som oftast att jag skriver inlägg och väntar. Ibland i minuter, ibland i timmar, ibland ett dygn. Därefter så är det skicka eller delete. ganska ofta delete vilket jag aldrig har ångrat. Inte en enda gång.

När det gäller att utvärdera säsongen har jag som vana att vänta tills så nära slutet som möjligt. De som utvärderar säsongen redan i mars, april sjunker rejält hos mig. En som sjönk rejält var Edman som redan i januari fick frågan hur 2019 skulle sluta och svarade! På vad då? På hur lagen skulle hamna när lagen inte ens hade börjat värva på riktigt. Så jag tror att det tillför mer att vara lite mer nyanserad i april eftersom man inte vet så mycket då. En spelare

När det gäller tränares vara eller inte vara så vet jag att en tränares uppgift är mer än att suga på bandet till sin rock under matcher. Jag vet inte träningsupplägget, hur samarbetet med andretränare och andra i teamet är.Och jag ändå mindre hur andra tränare som skulle kunna vara aktuella är. Vad jag ser är resultat och hur spelet ser ut. Men resultatet ser jag utan att veta förutsättningarna. Och delvis gäller det hur spelet ser ut. Varför den spelaren sitter på bänken medans den spelaren spelar.
Därför har jag svårt att svara på om Norling ska vara kvar. De senaste åren har kraven varit tydliga. Det duger inte med plats två och tre. Därför skulle Alm bort och Rikard in. Och förra året fick vi guldet, vilket inte Hammarby har fått. Och jag tvivlar på att de kommer att f det inom den närmsta femårsperioden.
Vi vet att guld alltid är svårt att försvara. Men det sved att vi bara kom fyra. Visserligen bara ett mål från topp tre men ändå. Och europaspelet tror jag ingen är glad över. Inte heller Norling.
För mig är Svenska cupen bara intressant som försäsongsuppvärmning och för att kunna komma ut i Europa. Därför är t ex matchen mot Enskede oerhört viktig. Annars är det bara som träningsmatcher för mig. Att en del värderar det som allsvenskt guld och CL är för mig en gåta. Men är det så så är det så.
Och tråkigt men effektivt spel som jag kan tycka är intressant, precis som schack, men för engångsbesökaren kan vara avskräckande.

Därför tror jag att Norling, tyvärr, måste bort. Faktiskt inte mest pga dåligt resultat utan för att behålla åskådare som inte uppskattar effektivt försvarsspel utan vill se många mål.

Alternativet? Att Norling lovar mera publikvänligt spel och har spelarnas, styyrelsens och BWs stöd. Inte så troligt.

Vilka andra tränare? Finns ingen anledning att chansa blint. Ser inte Stahre och Axén som den förnyelse som vi kanske behöver. Det finns två i en grannklubb som skulle ha varit intressanta men av naturliga skäl inte är det längre.
Så att hitta någon utanför den vanliga kretsen. Från någon annan liga.

Summa summarum när det gäller Norling. Tror att han, med min kunskap, måste bort.

Så. Inget kort Norling Ja eller Norling Nej. Det gynnar bara tankar om att tänka kort och att gå i takt. Gillar inte att gå i takt.

Ni besparas ett lika långt inlägg om BWs vara eller inte vara. Men ligger ni på era bara knän och ber mig så gör jag naturligtvis det.
Men med utgångspunkt att många här redan har skrivit 20 inlägg per dag att BW ska bort så tror jag inte att de kraven kommer.

Så mitt svar när det gäller BW är ett klart Ja.
(Med utgångspunkt från att jag inte vet hans ekonomiska förutsättningar i år)

Så. Kort o gott.
Lev väl!
Le och njut av livet. Snart blir ni 68 år som jag och kan antingen ha ett relativt gott liv eller vara en gringubbe.