Originalet av inlägg:1241806
Redigerat:2019-11-07 14:05:00

Scholes: Ja, jag ser inte riktigt varför det skulle vara så bråttom att byta ut BW. Hans gärning kan vi utvärdera i lugn och ro och eventuellt fundera på om han kanske borde ha en annan position inom AIK eller kanske låta honom leta efter andra jobb. AIK har ett ansvar för sin ställning som arbetsgivare också. Fotbollstränare däremot är ett väldigt speciellt jobb och det finns skäl till att de oftast har tidsbestämda kontrakt (och får betalt även om de "sägs upp" i förtid")

Jag har inga problem med att Norling blir kvar i sak. Jag gillar karln. Jag är dock tveksam till att han har förmågan att med trovärdighet gå in om omklädningsrummet med nya direktiv efter de här åren. Tariks uttalade nu senast men även andra spelares uttalanden tidigare under säsongen tyder iallafall i min bok på att han redan har tappat en del av förtroendet.

Jag ser inget rimligt skäl att fullständigt rycka upp den långsiktiga strategi som BW/JT har för klubben pga ett halvtaskigt år och såvida BW inte vill avgå själv så bör man snarare behålla honom för kontinuiteten.

Faktum är att om spelarrådet tydligt uttalar sitt förtroende för att Norling kan vända på detta så kan jag tycka att även RN börfå spela ut sitt kontrakt - men fan tro't.

Om vi antar att uttalandena betyder något och Norling har svårt att få förtroende i spelartruppen så ser jag inte heller det som ett skäl till att BW ska gå. Vad har han gjort för fel? Han skrev kontrakt med en tränare som ledde till SM-guld och förlängde sedan det kontraktet. Det var väl inte uppenbart att den förlängningen skulle bli pannkaka? Sportchefer är inga spåmän - att sparka BW bara för att han förlängde med RN 2018 är fullkomligt orimligt.

Att sparka Norling för att delar av spelartruppen verkar tveksam och vi har spelat som skit i ett år är däremot mer rimligt.