Originalet av inlägg:1241768
Redigerat:2019-11-07 10:34:00

Oforis ofelbarhet,

Har kollat en del matcher med Sandefjord från i år och Cifuentes är en väldigt spännande tränare. Fick mission impossible-uppdraget i fjol att hålla kvar Sandefjord i Eliteserien, och lyckades nästan! Nu klara för Eliteserien igen bakom suveräna Aalesund. Av det jag sett av Sandefjord och Aalesund skulle jag säga att Aalesund spelar en bättre och mer effektiv fotboll (bara kolla poängskörd och målskillnad) som skulle passa AIK och nuvarande trupp mer. Aalesund spelar ett jäkligt tight och fint försvarsspel där de går ner på en fem-back med hög press på bollhållaren. Och offensivt spelar de väldigt rakt och fint med snabba omställningar. Perfekt för oss som redan kan det här med tre- och fem-back och tight försvarsspel samtidigt som vi har spjutspetsar som Kolbeinn där uppe - Aalesund gör mycket bland annat mycket nickmål och Kolbeinn skulle banne mig vinna skytteligan under Bohinen.

Varken Molde eller Rosenborg lyckades få hål på dem i cupen samtidigt som de ställde om och sårade dem och vann till slut de två matcherna med totalt 5-1.