Originalet av inlägg:1236087
Redigerat:2019-10-09 12:41:00

Sa jag skulle ta en paus här tills RN var borta. Men detta handlar inte om RN.

Har pratat med Alex (som åker hem till England idag igen) om hans framtid lite mer och det är 100% säkert på att han kommer att lämna Nottingham i Forest i vinter. Han tycker det är tråkigt hur det blev när en ny tränare kom in och som inte kört med raka rör heller. Som alla vet så är det ibland lätt att hamna i en frysbox trots man presterat och då spelar det absolut ingen roll vad du gör på träningarna m.m. Om en tränare inte vill ha dig så är du körd.

Tänker inte gå in på hur han gått från ordinarie och väldigt bra matcher (ni som vill eller inte visste om det så bara läsa matchrapporter i dom matcher han spelade så var han oftast bästa mittback/försvarare) till att hamna i frysboxen som sagt. Handlar inte om att han är för ”dålig”. Mer politik inblandat. Nog om det. Baksidan av fotbollen är ibland jäkligt komplext.

Frågade om chansen att komma hem igen och den var inte avskriven. Kanske inte världens största chans men den fanns iaf. Dock kommer han knappast spela ”gratis” som han gjorde nästintill förra säsongen. Så vill BW/AIK ha honom så lär dom få komma med en bra sign on samt en hög lön. För han saknar inte intresse kan jag säga.

Väljer han AIK, om det skulle bli aktuellt, så lär det bli minst ett 3-års kontrakt isåfall. Minst. Men AIK/BW ska ju även vilja ha honom. Men dom har kontakt till och från. Antar vi får se vad som händer i vinter sen.

Väl mött och pausen min fortsätter igen.