Originalet av inlägg:1229224
Redigerat:2019-09-11 07:50:00

Kosovo spelade väldigt fint mot England igår även om de läckte lite försvarsmässigt i framförallt första.

Men sättet se ändå tar sig fram på England hemmaplan. Ett land med 1 miljon invånare, är imponerande.

Det jag kan tycka är den stora skillnaden är backlinjerna utomlands. Vilka spelande backar man har. England sätter hög press men Kosovo spelar sig ur den vilket gör att England istället får försöka lägga sig rätt.

Jag jämför med Celtic - AIK där vi sätts under hög press hela matchen men vi lyckas aldrig ta oss ur det.

Det vi behöver är tre spelande backar samt en målvakt som kan använda fötterna. Inget ont om Pertan men jag tycker att vi har stor potential här att dammsuga Sverige efter en spelande mittback som ändå är okej i det defensiva. Mets och Granli får gnugga passningar hela sommaren. Men även där skulle jag vilja se nån mer spelskicklig back in. Förstå om man skulle kunna anvädns målvakten också i uppspelsfasen utsn att den ska skickas lång varje gång,

Jag skulle gärna se riktigt tekniska spelare där bak. En av de jag gillar i moderna AIK var Sauli som hade lite de egenskaperna.