Originalet av inlägg:1222259
Redigerat:2019-08-19 10:31:00

Dulee's Partysinne

Jag kan förtydliga min kritik från gårdagen.

Genom Europaspelet så har det varit X antal misstag som lett till mål som inte ska bli till. Inte minst mot Maribor, deras 1-0 mål på bortaplan efter 5 minuter är Rashidi som släpper sin gubbe och stirrar boll. Maribors horribla mål i 117e är Rashidi ute vid hörnflaggan som inte markerar extragubben.

Nu mot Kalmar är det hans touch som skapar deras mål. Inläggen är höga och känns slagna på måfå för det mesta.

Det han gjorde bra förra året var att han gjorde sin gubbe, överstegare och sen sprang ifrån, överstegare och sen sprang ifrån. I år kan jag inte minnas mer än en gång han har gjort sin gubbe, det krävs från våra wbs.

Kolla exempelvis på Anton så gör han sin gubbe med en liten vickning/kroppsfint och sen slår in bollen. Krävs inte mer än så.
---

Med allt det sagt så menar jag att det känns mer mentalt, känns som att han inte är med, hänger med huvudet. Jag tror självförtroendet är törnat och ser inte att det kommer bli en jätteändring på det närmaste tiden. Låt han vila någon månad och komma tillbaka ordentligt istället, det funkar inte som det ser ut idag.