Originalet av inlägg:1210253
Redigerat:2019-07-17 11:44:00

bfm: Att spela Tarik på vingen tycker jag är resursslöseri då han är så jäkla bra där framme men jag förstår vad du menar. Vingen är vår svagaste punkt och det är knökfullt där framme. Det hade ju varit optimalt om vi hade haft en Bilal-talang att trycka ner där i en sån här match men nu är ju tex inte Bilal möjlig att sätta där.

Min nästa tanke var att låta de 11 spelare som är mest taggade få spela. Sen var det kanske övertaggning från Lundström senast som gjorde att det blev som det blev så att vara extremt taggad behöver inte enbart vara positivt. Viktigast är nog att publiken, som faktiskt kommer, är taggad och levererar energi till planen.

I övrigt tycker jag vi är i grov avsaknad av riktigt snygga mål i år. Har vi gjort något som ens skulle aspirera på Årets Mål? Hade Goitom gjort mål senast hade det varit det men nästan-mål finns det många av.

Slutligen anser jag att Saku behöver dammas av. Jag vill inte ta ordet f***b*x i min mun men skola om pojkvaskern till wing om så behövs! Problemet är väl att han bara är en meter och ett rakblad hög så han är inte mycket att hänga i julgranen vid fasta situationer.