Originalet av inlägg:1210192
Redigerat:2019-07-17 07:10:00

När BW talar om lånat, tror jag som tidigare nämnts att det handlar ”om sig själv” lite som att ta från sparkontot som du sen fyller tillbaka på + lite till när Olsson pengarna trillar in.

Sen blir det intressant inför nästa år, tror vi kommer genomgå en liten generationsväxling, Obasi och Goitom kommer nog vara maximalt motiverade i höst med utgående kontrakt. Ev att man förlänger med 1 år mer någon av dem beroende på höstens prestation samt vad de kräver för lön (kommer behöva gå ner i lön som 3/4 forward)

Eller kommer man spela Stefanelli som 3-4 forward nästa år också mer sista året på kontakter (dec 2020) då kan man spela ut det, för inga klubbar blir intresserad av en spelare som bara hoppar in.

OM man väljer att satsa på honom hoppas jag man förlänger tidigt inför säsongen med minst 1 år till (dec2021) för om han spelar under våren från start med Kolbeinn kommer utländska klubbar dra till sig ögonen på då 26 åringen och jag tror vi har godan chanser att få tillbaka investeringen.

Mycket handlar väl om vad man värvar/finns att värva i vinter, hur Europa går i år, och vad Obasi/Goitom presterar.