Originalet av inlägg:1210122
Redigerat:2019-07-16 20:05:00

kaffekask:

Med all respekt för Henok Goitom så har han varit direkt dålig i flera matcher, han har dock steppat upp sig dom senaste matcherna men han blir inte yngre, utan blir 36 nästa år.

Så för hans egen skull så det är nog bäst lägga av efter denna säsongen med ett färskt guld på näthinnan.

Han har inte varit bra, förlåt, och blir han bättre som nästa år? Grejen är att han måste(!) bli bättre för han får inte bli sämre för då blir det ännu sämre offensiv än vad den är redan är. Försöker bara vara ärlig nu.

Så Goitom ut efter säsongen och Tack för allt!

Obasi...jag vet inte. Nej tack. Av någon känsla tror jag han trodde att det skulle bli enkelt att komma tillbaka till AIK och allt skulle "klaffa" som förra gången utan ansträngning. Tror han har insett nu att det krävs mer av honom och ännu större jobb, och det skulle han ha vetat om innan säsongen började men var inte ödmjuk till uppgiften att komma tillbaka till AIK. Vad jag tror.

Så med Obasi ut och Goitom ut, så behöver i anfallare i framtiden. Med wingbacks i formation behövs båda anfallarna vara bra vid boxen vid inlägg. Där går det med Hrgota och Sigthorsson som är båda boxspelare. Viktig också att dom kan gå i djupet vilket dom kan om vi väljer gå centralt ibland.

Angående Hrgota, så tror jag vissa spelare är ämnade för en liga som AS och inget annat. Tex:

Henok Goitom är/var toppklass AS-spelare, inget annat.
Stefan Ishizaki är/var toppklass AS-spelare, inget annat.
Pawel Cibicki är/var toppklass AS-spelare, inget annat.
Viktor Prodell är/var toppklass AS-spelare, inget annat.
Martin Mutumba är/var toppklass AS-spelare, inget annat.
Mohammed Bangura är/var toppklass AS-spelare, inget annat.

etc etc etc.....

Branimir Hrgota är toppklass AS-spelare, och inget annat?? Jag tror det.