Originalet av inlägg:1208797
Redigerat:2019-07-11 22:52:00

Rubin:

Så du menar att Björn Wesström ska tänka på följande vis:

"Hmm. Vi har skrivit ett avtal här med Daniel Sundgren och Aris. Jag utgår från att dom inte kommer att hålla avtalet – som är juridiskt bindande."

Är det så du menar att Björn borde ha resonerat? Om det är vad du menar så utgår jag från att du aldrig någonsin kommit i kontakt med juridik, ens på grundläggande lekmannanivå, i ditt liv.

Nytt exempel:

AIK ska sälja Alexander Isak. Enligt det juridiskt bindande avtalet så står det att AIK ska få 90 miljoner kronor av Dortmund. Björn Wesström tänker:

"Hmm. Jag tror inte att Dortmund kommer hålla det här avtalet. De kommer säkert bara betala ut 50 miljoner kronor och hålla avtalet – trots att det är juridiskt bindande."

Hur fan tänker du på ren svenska? Det är väl klart som fan att man utgår från att samtliga parter håller sin del av avtalet ifall man har sådana klausuler reglerade från första början? Inte tusan kan man gå runt och tänka att samtliga parter som man når ett avtal med ska bryta dessa kontrakt?

I detta gäller i synnerhet när det kommer till en spelare som Daniel Sundgren som enligt egen utsago är en extremt stor AIK:are. Då borde det snarare vara tvärtom, att man respekterar de kontrakt, avtal och överenskommelser som finns ÄNNU MER än vanligt eftersom man bör vara så pass mån att saker och ting ska bli korrekt så att det INTE skär sig mellan två eller fler parter när man är så känslomässigt inblandad.

Fullkomligt huvudlöst.