Originalet av inlägg:1208565
Redigerat:2019-07-11 16:04:00

Jag förstår faktiskt inte hur många av er resonerar. Hur kan ni sätta en spelare framför klubben? Sen när är det viktigare för er att DS får spela EL-kval för några greker, än att AIK får en bra chans att kvala in till Champions League?

DS säger att han alltid har varit den mest lojala spelaren i laget. Det är inte sant, för han har spelat med killar som Pertan och Nisse Johansson. Hur skulle Pertan ha hanterat den här situationen tror ni? Men inte ens om det hade varit sant, så kan han inte själv vilja att kvitta det ena mot det andra. Jag har varit lojal förut, alltså behöver jag inte vara det nu?

Det finns också de som säger att DS har agerat som ett "proffs" eller till och med "fullblodsproffs." Nej, han har agerat som en tonåring som sjukar sig till ett sommarjobb på ett callcenter. Ett proffs hade sagt: "Den här situationen är inte optimal för mig. Men vi kom överens om att göra så här för att alla parter skulle kunna komma överens, jag har ett gällande kontrakt och kommer att respektera det fullt ut tills det är över."

Det hade funnits många sätt för honom att hantera den här situationen. Han valde att först gnälla, och sedan arbetsvägra i sista stund. Som en tonåring sjukar sig från ett callcenter. Han gav inte ens AIK eller Lundström chansen att förbereda sig på att spela matchen utan honom. Allt för att han vill spela EL-kval för några greker. Sen när är det okej att en spelare sätter sig själv framför klubben på det sättet?

Notera att jag inte tar upp någonting av vad vår sportsliga ledning har gjort eller inte gjort. Gudarna ska veta att jag har varit skeptisk till en hel del beslut i flera års tid nu. Men det spelar faktiskt ingen roll i det här fallet. Man måste välja klubbens sida framför en illojal f.d. spelare.