Originalet av inlägg:1208529
Redigerat:2019-07-11 15:28:00

PAL: Jag vet inte om det finns nåt snällt sätt att kommunicera en arbetsbefrielse på? Givet att AIK är noterade så måste man väl i princip kommunicera arbetsbefrielser pga arbetsvägran hos nyckelpersonal - vilket spelarna rimligtvis är. Kan inte se hur man hade kunnat linda in ett besked om arbetsbefrielse i det här läget?

Så alternativet till att dagens agerande var knappast ett annorlunda formulerat besked. Det enda alternativet var ju i princip att antingen gå ut och säga att Sundgren är sjuk och inte kommer spela mer i AIK alternativt gå ut och säga att man kommit överens om att Sundgren trots giltigt kontrakt inte ska spela för AIK i matcherna mot Ararat.

Det förra hade ju skärskådats i bitar av pressen och varit en närmast uppenbart lögn. Men visst - det hade man väl kunnat löpa med. Kan ändå tänka mig att det lett till en hel del irritation i truppen, men det hade ju varit ett alternativ. Vi hade helt enkelt accepterat Sundgrens falska sjukskrivning. Om det stått 3-0 till AIK efter första matchen så hade det kanske varit den bästa vägen framåt för att inte skapa friktion. Men i dagens läge med en tuff match att vända och bortavaro på Mets, Pertan och Lundström i olika matcher så hade ju detta besked skärskådats något enormt.

Det senare beskedet hade iallafall fått mig att ifrågasätta om BW och Jens verkligen ska jobba för AIK. Vi kan ju inte ställa över nödvändig personal i superviktiga matcher där denna spelare verkligen behövs? Då hade de banne mig fått göra en operation för att rädda sig själva.