Originalet av inlägg:1203708
Redigerat:2019-06-11 12:52:00

Krille S

”Marknaden” har isåfall i min mening fel.

Det återstår 3 år av Isaks kontrakt med BVB. Det är i juni och klubbarna i Europa har knappt börjat värva spelare. Alla som följt Isak hos oss, landslaget och i willem II ser hur mycket skicklighet och talang som finns där. Han kommer med speltid bara bli bättre. Som sagt gör han t ex en bra säsong till på rimlig nivå kan hans värde explodera.

Att då välja att välja att i onödan utbildat och avlönat en spelare i 2 år för att få tillbaka köpesumman makes no sense. Vänta till augusti. Låna ut igen. Att BVB inte skulle ”orka” hantera en spelare är skrattretande. Deras idé de senaste åren är ju att värva Europas alla talanger. Om det är så att de faktiskt inte värderar honom högre, tja då är jag rätt övertygad om att det är en miss.

Jkaap

Självklart betalar inte Real Sociedad som Real Madrid. Det är äpplen och päron liksom exemplet med Sörloth men samtidigt borde inte BVB ha någon som helst stress. Det är ju säljande klubb som ska acceptera budet för att det ska bli affär.

Rätt spekulativa diskussioner när man inte har alla parametrar men lyckas Sociedad värva Isak är det en otrolig affär för dom. Det är jag övertygad om. Möjligen är det en bra affär för BVB också med klausuler, ev återköp (?) och annat. Antagligen är det bra för Isak också. Inte speciellt bra för oss men det kan man ju leva med för Isaks skull.