Originalet av inlägg:1192349
Redigerat:2019-04-14 20:00:00

Idag ställde vi upp med ett gäng långsamma farbröder som matade långbollar på den enda unga, pigga och snabba utespelaren, som dessvärre är i form av ett korttidslån. Medelåldern på våra egenägda spelare idag var 30 år. Tacka Linnér för att det stannade där.

Det behöver ju inte vara något fel i sig egentligen. Men det är ju minst sagt oroväckande även för vår framtida ekonomiska situation om vår all-in-satsning på CL öht kan leda till det vi såg i första halvlek. Det är fanimej den sämsta fotbollsmässiga insats jag sett så länge jag kan minnas, Norlings reaktion i halvtid var väl gränsfall på mild. Ansvaret ligger på såväl Norling som alla spelare, så lågt ska man inte gå.

Sist men inte minst har Lahne givetvis spetsegenskaper som vi i övrigt saknar (läs: snabbhet), men jag kan inte undgå att tycka det är märkligt att vi ska ge ett korttidslån någon sorts spelmässig nyckelroll i det bygget som ska leda till CL-spel, då han inte ens kommer vara kvar. Varför grundlägger vi inte ett lag och en spelidé som vi kan luta oss tillbaka på i sommar? Dessutom, på vilket sätt är Lahne en så otroligt mycket bättre spelare än vår egenägda Nicolas Stefanelli? Lite snabbare? Någon annan värld i form av spelintelligens ser jag inte iaf.