Originalet av inlägg:1192251
Redigerat:2019-04-14 17:07:00

Otroligt skönt med en vinst och 2 mål, som efter Rikard Norling gick bort ifrån sin egna taktik.

Det här skev jag innan säsongen:

- Att jag hade en oro över värvningen av Obasi då jag jag tycker han inte kompletterar med Goitom. Folk på GF sa att dom två inte behöver komplettera varandra för dom är tillräckligt "smarta" för AS och kommer fixa det ändå. Visade sig Norling tyckte som jag.

- Alla vet att jag stör mig extremt mycket på att vi kör med två pockets och lämnar Adu för ensam med jätte mycket ansvar som är omöjligt att bemästra. Vill vill STARKT hävda att jag har haft rätt att 2 pockets inte fungerar och vi blir alldeles obalanserade på mitten.

- Jag har sagt att vårt inlägg spel inte fungerar med jag får direkt mothugg att den fungerar. Vill STARKT hävda att jag har haft rätt.

- Har sagt att vi ska spela Seb som balansspelare bredvid Adu och låta Tarik/Ylätupa få en friare roll bakom anfallarna. Jag vill hävda starkt att det är rätt väg att gå.

Har fått mycket mothugg på GF men jag känner mig inte träffad för jag känner att jag har uttalat mig korrekt om AIKs problematik.