Originalet av inlägg:1187037
Redigerat:2019-03-21 09:13:00

Scholes

Förstår och håller med om att kritiken ofta blir lite missriktad. Självklart kan man inte argumentera mot Rikards prestation sett ur synvinkeln guld på 67 poäng och en förlust på 30 matcher. Den prestationen är vad man än gillar och inte gillar grym.

Däremot går det att resonera kring att man kan nå samma resultat med ett annat spel. Det fanns och finns aldrig ett enda sätt att nå ett guld på 67 poäng. Men Rikards sätt var ju givetvis ett av dom rätta sätten.

Jag skulle säga att det är i år vi kommer få se om Rikard har det eller om stjärnorna stod i zenit för honom förra året.
Jag ser inte att han maxade truppens kvalitet 2017-2018 spelmässigt, men kanske prestationsmässigt.
Han har givetvis ibte underpresterat, men jag ser inte heller en stor överprestation om man tittar på truppens individuella kvaliteter. Två nästan landslagsmässiga mittbackar, två i princip ordinarie i vårt landslag och en anfallare som är ordinarie i Norges landslag samt en Henok som i alla fall hade varit där om han varit med när han var yngre. Kvalitetsmässigt är han inte sämre än Guidetti