Originalet av inlägg:1186953
Redigerat:2019-03-20 13:10:00

fotbollärenlagsport

Ja jag ser på et precis på samma sätt. Jag ansåg ju att vi hade ett väldigt bra etablerat offensivt spel ifjol när vi anföll precis på det sättet. Det vi däremot inte gjorde och det jag ville se förändras var just det du skriver hur wb försvarar. Att stanna kvar och pressa istället för att falla hem i 5-back och på det sättet aldrig få göra de lätta målen. Jag delade inte uppfattningen som många hade om att de hade en för låg utgångsposition.

Problemet att göra det nu är som jag ser det att vi inte har de kvaliteterna på mittfältet för att beddriva det spelet. Därför tror jag vi kommer anpassa oss mer mot det mycket rakare spelet vi såg i söndags. Det är inget jag personligen är så förtjust i men jag tror det kommer passa materialet bättre. Jag tror faktiskt att det kommer fungera även mot högre press. Vi har ju anfallare som är otrolig bra på att suga till sig bollen och oerhört konditinosstarka pocket och wb som kan fylla på och skapa chaner och tryck och även orka återerövra bollen vid bolltapp.