Originalet av inlägg:1186936
Redigerat:2019-03-20 11:28:00

En annan detalj är att tex Sundgren har en högre utgångsposition vilket alla skrikit efter. Det gör såklart att han inte erbjuder samma alternativ när man ska spela sig ur en press. Jag har hört önskan om att just spela rakare och med offensivare utgångspositioner på wb. När det sedan är precis så vi spelar så saknar man det som fungerade ifjol.

Jag tror att det rakare spel vi såg mot AFC är så vi kommer spela med det här materialet. Det blev lite för många långa bollar men sett till stora hela var det ändå en energifull insats som om den fortsatt hade uppskattats av publiken. I dagsläget hade jag valt Panos för Granli då han visat kvaliteten att gå förbi första pressen och sedan leverera passning där Granli istället valt att slå långt.

Välljer vi att fortsätta på det sättet så passar även Silva in i en anfallsroll där det krävs att man kan hålla i bollen och sedan leverera den vidare. På pappret blir det då väldigt dåligt djupleshot från anfallarna men Gotiom har klarat av det föurut och det borde även Obasi göra även om de inte har farten.