Originalet av inlägg:1186753
Redigerat:2019-03-19 18:45:00

jww

Svarade bara på din kommentar om att man ska titta på alla topptränare som inte ändrar spelsätt var och varannan säsong.


Jag tror att Rikard behöver förändra sig i år, gör han inte det vill jag se en ny tränare ja, för jag tror inte på det här över tid. Jag tror ”korthuset” faller ihop utan den individuella toppklass vi hade i backlinjen förra året.
Det är det jag menar, ena året får man in Milosevic och Jansson blir samtidigt en succé, nästa år så löser det sig inte på samma sätt, då tror jag man behöver göra saker annorlunda för att få ungefär samma utfall poängmässigt.

Hade vi haft en spelstil som är att slå långa bollar och mycket inlägg från kanterna på Henok och Eero ett år sp hade det kanske fungerat ganska bra. Men året efter är båda borta, ersättarna är Tarik och Stefanelli. Man fortsätter med samma spelidé, känns bra?

I år saknar vi Milosevic och Jansson men fortsätter vila oss mot vår defensiva shape.

Precis som i fallet bra anfallare på huvudet kontra inte så kan man inte fortsätta med samma sak om man inte har spelarna för det. Det är min poäng.

Hittills har Rikard visat att han fortsätter, vilket han även gjort tidigare i andra klubbar.