Originalet av inlägg:1185252
Redigerat:2019-03-14 22:15:00

Wassenuss

Nu är jag liksom du rätt trött på domedagsprofeterna.

Däremot är det ju i högsta grad intressant att diskutera hur vi väljer att använda våra disponibla medel. Jag menar att vi genom att vara försiktiga riskerar:

1. Inte kunna ställa en tillräckligt bra trupp på banan inför ett eventuellt oseedat CLkval.
2. Kastar BW under bussen. Om resultaten inte blir som förväntat så kommer det generellt ses tillbaka på den här vårsillyn på ett rätt så ilsket vis. Nu tar vi in flera spelare som kan bli bra men som är långt ifrån någon garanti. Det är BW som kommer få bära hundhuvudet för det.
3. Kastar RN under bussen. Som hans tid i AIK har utvecklats så är tålamodet trots allt nästan obefintligt. Kommer inte resultaten kommer det blåsa upp till storm kring Rikard. Kommer resultaten men det fortsätts byggas bakifrån så kommer det också blåsa lite kuling. Saknar han ordentliga förutsättningar eller upplever han att vi tappat stabilitet ja då vet du och alla andra hur det kommer att se ut.

Det finns en rätt betydande risk att vi raserar en hel del av det arbetet som vi byggt upp de senaste åren och att vi går miste om en chans till CL-spel som vi inte haft på 10 år. Det kan bli en större kostnad än vad en ökad spelarbudget hade inneburit. Jag tror vi hade gjort klokt att ta kostnader nu och inte i sommar t ex.

Som jag tror solnajojje skrev tidigare så är en mycket rimlig förklaring till att vi inte är offensiva i år är att det närmar sig träningsanläggning. Det har aviserats någon form av presentation av Jens som verkar dra ut på tiden vilket skulle kunna stödja detta.