Originalet av inlägg:1185089
Redigerat:2019-03-14 11:12:00

Stefanelli fick spela så fort Tarik var borta och gjorde det bra. Problemet var ju att det inte såg bra ut med Tarik och Stefanelli. Visst hade man kunnat ge Stefanelli speltid på Tariks bekostnad men Tarik är ju en väldigt konditionsstark anfallare så han orkar ju 90 min.

Med Obasi har vi fått en anfallare som gör att Norling kommer kunna rotera och växeldra både under vanliga säsongen men främst om vi spelar i Europa. Det är det vi planerar truppen för. En annan position som det varit viktigt att kunna rotera var ju wb platsen. Det löste Wesström i somras när han tog in Rashidi.

Jag tror Sundgren kommer lämna i sommar. Där har vi Lundström och Rashidi så han behöver inte ersättas. Jag tycker därför vi bör kunna titta efter en vänstervinge redan nu. Bara av den anledningen så skulle jag väldigt gärna vilja se Lindkvist på Jansson position på söndag. Vore ju oerhört bra om han kunde lösa det på ett lika bra sätt som Haukur gjorde till höger innan han blev skadad. Jag tycker han ser ut att ha tappat som vänstervinge och att vi skulle må bra av en ny spelare dit. Om Lindkvist inte klarar av att spela mb vilket såklart är ett stort frågetecken men skulle kunna förlänga hans karriär på toppen med många år.