Originalet av inlägg:1184817
Redigerat:2019-03-13 00:52:00

Har en riktigt dålig feeling inför kommande säsong... Är dock, inte alltid, en liten pessimist av mig. ”Hoppas på det bästa, förbered sig på det värsta”.

Smått tråkigt också att vi har en av Allsvenskans äldsta trupper också?

Kommer krävas en föryngring snart. Frågan är om dom spelarna finns i klubben, om spelare som Brolin, Adam Ben Lamin (En jag tror på faktiskt på sikt), Bilal Hussein, Mushitu m.fl om dom kommer bli något eller gå samma väg som andra tidigare talanger man trott mycket på tidigare som tex Sal Jobarteh, Jacob Ericsson, Nicklas Maripuu (Trodde hårt på honom faktiskt), Christian Kouakou (Verkar dock ha kommit igång nu, vissa utvecklas lite senare så onekligen en forward att ha koll på), Marko Nikolić etc etc. Om våra talanger ska lyckas så måste dom självklart först få speltid. Och även ta chansen när dom får den. Men även kunna misslyckas och få chansen igen. 15-20 min här och där för tex Bilal vore guld värt för honom och AIK. Om RN inte tycker han (Bilal) eller någon av dom andra ungtupparna kan få dessa värdefulla minutrarna till och från så låt dom då kanske iaf träna med vårt A-lag men spela matcher med Vasalund. Får dom iaf, om dom tar en plats där och är tillräckligt bra, värdefull speltid på seniornivå. Div 1 för en 17-20 åring är ingen dålig erfarenhet. Ingen dålig serie att utvecklas i. Om RN & BW inte tycker någon av dessa kanske kommer bli något så får man väl försöka talanger som Saku tex. Och Olsson. Men i längden nog knappast så billigt.

En sak jag funderat på är varför ingen klubb har ryckt Halmstads talang Gabriel Gudmundsson (född 99) och som förra säsongen var en mycket tongivande spelare dära med sina 9 mål & 4 assists på 28 ligamatcher. Verkar kunna lira ytter som forward. Kan erkänna att jag aldrig sett honom lira och kanske håller han inte måttet. Vem vet. Såg bara när HBK oftast vann att han var inblandad rätt ofta. Sitter även på ett utgående kontrakt som går ut nu nästa vinter, 2019-12-31. Vore knappast dyr att värva. Men som sagt, BW bör ha koll på honom och kanske är han inte så bra. Själv tycker jag att 9 mål & 4 assists i Superettan på 28 matcher för en 18-19 åring är rätt bra faktiskt. Tyder på viss potential iaf.

Sorry för en liten hoppande och osammanhängande text kanske. AW men hemma nu.

Väl mött.