Originalet av inlägg:1179868
Redigerat:2019-02-23 03:07:00

Någon som minns Corks skyttekung Seán Maguire? Vet att han nämndes härinne förut. Kanske 1-2 säsonger sedan. Öste in mål för Cork, 38 mål på 51 matcher. Blev sedan Bosman och jag tyckte han verkade intressant liksom ett antal andra men självklart drog han till sig intresse från Championship bland annat och skrev på för Preston där sen. Där har han gjort det bra.

Såg honom nu senast där Milosevic hade full koll på honom och plockade ner honom ganska bryskt ibland och ska vara glad att han klarade sig från en gullng kanske hahaha men denne Seán Maguire hade/har onekligen fotboll i sig så det verkar att gå att hitta guldkorn borta i Irland tex. I dom trakterna så att säga. För denne Seán Maguire var runt 175 cm lång och långt ifrån en brunkare. Var bra på huvudet trots sin längd, sög in bollar bra, fin teknik och slet arslet av sig på planen (den bilden hade jag iaf av honom/Irländare).

Då jag följer Mainz (Quaison), Willem II (Isak), och Nottingham (Alex), (kanske blir De Graafschap med) så läste jag i Nottingham Post häromdagen att en skotsk forward vid namn Lawrence Shankland (född 95) och som lirar i Ayr United i den skotska andradivisionen (klubben ligger 2:a där) drar till sig intresse från klubbar i både Championship och League One bland annat.

Denne Lawrence Shankland (född 95 så 23 år gammal) har gjort 30 mål på 30 matcher! och 8 assist. Oavsett liga ett jäkligt fint facit och näsa för mål. Han får prata med klubbar redan nu då han blir Bosman 2019-05-31.

Vore det inte härligt med en målfarlig skotte på topp!? En av klubbarna som ryktas vilja ha honom är Oldham i League One och sådana klubbar ska vi lätt kunna konkurrera med. Börjar däremot Championship-klubbar lägga bud så...

Gäller att vara snabbt ute och man vill ha en chans på en sån här spelare. Ungefär som HJKs tidigare forward Alfredo Morelos som öste in mål för HJK. Såldes för ynka 1 milj Euro till skotska Rangers där han gör succé. Denna säsong på totalt 38 matcher så gjort 23 mål & 10 assist. Snacka om entt kap av Rangers. Ung var han med, född 96.

Hursomhelst, själv aldrig sett denne Lawrence Shankland lira men verkar som sagt ha näsa för mål.

Då hans kontrakt gåt ut om drygt 3 månader så skulle nog BW, om dom fann honom intressant, redan nu kunna kolla läget med honom. Tror säkert att CL-spel kan locka. Även att bo i Stockholm och spela inför fans som våra och på en arena som NA. Men som sagt, kommer Championship-klubbar in i bilden så kan det bli tufft så antar man bör agera fort i detta fall. Om han är en tillräckligt bra spelare. Upp till BW och Ackerman att ta reda på isåfall. ”Shankland”. Gillar namnet.

Avd: Silly Season på lite whisky. Skål!