Originalet av inlägg:1174386
Redigerat:2019-01-22 15:39:00

Borges Bolltouch

2020 och framåt räcker det med att sälja spelare för 10 netto för att ha 30 mer netto per år än vi har idag. Det bör då räcka för att klara av att fortsättande en kostym som i år hade gått back 30 miljoner utan några större problem.

9 miljoner får vi om vi åker ur CL fas två och därefter EL fas tre. Det fick MFF förra året utan publik inräknat. Så jag skulle påstå att det räcker med att sälja Linner nästa vinter för att att klara årets ekonomi om vi går minst till CL runda två.

Det ger oss två år att utveckla nästa större försäljning till efter säsong 2020 där vi ändå bör klara oss på tv pengar och en mindre försäljning.

Övrigt blir bonus som vi kan återinvestera.

Detta är inte året då vi ska utveckla en massa unga. CL chansen är för viktig för det. Med tanke på det jag skrev ovan så behöver vi enligt mig inte oroa oss för ekonomi och försök ung kommande två år i någon större mening.

Skulle vi göra ett fiasko år i både liga och Europa och komma typ fyra kan vi också skala ner truppen något i sin bredd och därmed göra 2020 till ungdomens år på ett annat sätt.