Originalet av inlägg:1171300
Redigerat:2018-12-17 01:35:00

Ambrosini

Känns som du missförstod mitt inlägg imorse, jag förespråkar inte någon chansning eller risktagande.

Till att börja med räknade jag med att vi säljer Koffe och ev Linnér. De intäkterna skulle i princip täcka upp för hela satsningen senaste två åren.

Rent ekonomiskt skulle jag då anse att vi står ännu starkare än just efter vi sålt Isak, vi kommer ha ungefär lika mycket "på banken", men vi har en färdig och starkare trupp med en bra kontrakssituation, pus att vi är bara en säsong ifrån det nya TV avtalet.
Dessutom kommer vi från ett SM guld som har gett oss högre match&event och merchintäkter 2018 och som med största sannolikhet kommer spilla över med högre match&event och merchintäkter även 2019, förhoppningsvis även högre sponsintäker 2019.
Sen har vi en bra option i en betydligt enklare väg att kunna ta oss till EL gruppspel (CL gruppspel räknar jag bort).

Så, utifrån att vi säljer Koffe nu vilket jag räknar med, så står vi starkare än någonsin, både ekonomiskt och sportsligt.

I det läget ser jag det inte som en chansning att fortsätta bygga truppen, där vi vill ha högre kvalitet på både bredd och spets. Vi borde också kunna gå ner i ålder på spelare vi värvar som ändå redan nu håller högsta allsvenska klass, istället för fler i 30-års åldern.