Originalet av inlägg:1171203
Redigerat:2018-12-16 01:53:00

Instämmer med MangeMan & Borges Bolltouch. Jag hoppas och tror att Linnér stannar minst en säsong till men Milosevic, Olsson och kanske även Adu? ligger i farozonen. Allihopa kvalitéspelare på sina respektive positioner. Med tanke på alla rykten som gått och går så verkar BW ändå ha en hel del krokar ute. Och det är bra. Gillar starkt rykten om tex Sead Haksabanovic (vore en kanonvärvning på sikt), Rakip (höll stundtals hög Allsvensk klass sist och skulle må bra av att ta ett steg tillbaka för att sedan ta rätt steg framåt igen med kanske AIKs hjälp), Hrgota (en spelare jag tror blir väldigt svår att värva då han ändå är ett namn borta i Tyskland och finns nog en drös Bundesliga 2 klubbar som skulle vilja signa honom liksom klubbar utanför Topp 5 ligorna) men skulle vi värva honom så skulle jag våga påstå att han blir ordinarie rätt fort. Ändå gjort över 100 matcher i Bundesliga. Inte alltid från start men ändå. Oftast fått starta i EL-matcherna och på 13 EL-matcher så har han gjort 8 mål & 3 assist. Snabb, rätt teknisk och en fin vänsterdoja. Jobbar ofta hårt för laget. Påminner kanske lite om Antonsson i MFF. Men bättre. I mina ögon iaf. Även han vore en klassvärvning. Vi får se hur det blir med Milosevic. Om han lämnar eller kör 6-12 månader till. Lämnar han så vore Lustig en kanonersättare. Inte helt ovan att lira höger mittback i en trebackslinje eller som högerback/wingback. Rutin som är ovärderlig också liksom ett antal säsonger kvar i kroppen. Frågan är om Celtic vill släppa honom? Alltid varit en viktig kugge i klubben och verkar väldigt omtyckt med. Det skulle bara om han själv skulle vilja flytta hem kanske som chansen finns.

Oavsett så kommer truppen behövas att spetsas till. Personligen skulle jag vilja ha en ny vänster wingback då jag inte riktigt tycker att varken Lindkvist eller Rashidi är tillräckligt bra för att vara startspelare. Säger inte att dom är dåliga spelare men känns mer som bra backups. Kanske lite som att svära i kyrkan men... Skulle även vilja ha in en vänsterfotad mittback som backup till Jansson. Kanske skulle Lindkvist annars kunna skolas om till det?

Blir nog ett intressant vinterfönster. MFF verkar få behålla majoriteten av sina nyckelspelare, lär ändå förstärka truppen med någon/några spelare (Durmaz kanske?) samt har nu Uwe Rösler med från start när försäsongen drar igång.

Sagt tidigare, har redan en jäkla fotbollsabstinens inför 2019!

Väl mött.