Originalet av inlägg:1170336
Redigerat:2018-12-06 10:06:00

Jag har bara svårt att se storheten i det man får och även om vi pressar ner hans lön så kommer han från sån hög lön att det blir en svår uppgift rent förhandlingsmässigt, lågt i relation tills han nuvarande är relativt högt om du förstår vad jag menar. Jag tror även en sådan nedgång i lön blir svårt både mentalt och praktiskt för hans del att acceptera. Tror det kommer slå mot hans motivation om han accepterar det. Sen är det så att tid och energi nu läggs på en förlängning när vi likväl hade kunnat leta efter en liknande spelartyp men har större chans att se sin roll och motiveras av upplägget, dvs spela sig in i startelvan. Vi har säkert en short list och en long list på alternativ men den ligger nu on hold och andra klubbar kanske bearbetar dessa spelare.

Förstår vad du menar men håller inte helt med. Visst är det upp till individen att bevisa men individen måste också kunna ges chansen att bevisa. Vasalundsamarbetet är superbra men kanske inte helt rätt för alla spelare. Utlåningar är alltid kluriga, även om förutsättningarna är bättre att få ut speltid mm i en samarbetsklubb, så är det alltid så att spelaren inte riktigt ingår på samma sätt i grupp eller plan som kontrakterade spelare. Det faller inte alltid väl ut helt enkelt och passar heller inte alla spelare både som person och situation.