Originalet av inlägg:1170333
Redigerat:2018-12-06 09:33:00

@solnajojje

Absolut, jag har svårt att se hans storhet på plan, det är ju det jag ser och kommenterar sen är jag fullt medveten om att det finns andra värden men tycker också att det finns andra kulturbärare som upprätthåller den balansen redan om vi pratar mjuka värden.

Träning är en sak men tycker Avdic har haft svårt att leverera utefter förväntningar och den kostnad han uppburit under den period han varit hos oss, det får vi väl ändå säga eller? Han varken värvades eller betalades för att vara en spelare som hoppade in för att stänga matcher i 80 minuten.

Om det är på de premisserna vi förlänger med honom så hoppas jag verkligen vi betalar efter det, speciellt med tanke på att han är 30 och knappast säljbar. Då blir frågan också hur motiverad han kommer vara, känslan har ju redan varit att han velat sitta ut kontrakten och casha ut, han ville ju exempelvis inte bli utlånad när det var aktuellt till Örebro om jag minns rätt. Om han då accepterar ett lågt kontrakt som blir hans sista för karriären med premissen att vara bänkspelare och eventuellt komma in för att stänga matcher är ju frågan hur bra han kommer prestera.

Hade hellre haft en hungrig spelare som vill ta första platsen på banan på bänken. Är också rädd att vi bygger mycket kostnader utan att ha utvecklingsbara och säljbara spelare i truppen. Unga måste även få chansen och det är i typiskt sådana situationer som de får det, se bara på Saletros exempelvis som började med inhopp när vi stängde matcher. Avdic kommer stå i vägen för dessa.