Originalet av inlägg:1167861
Redigerat:2018-11-13 02:45:00

Ulvpäls


Du måste ju först att när man pratar så här så sitter man inte och tror att det kommer bli exakt så eller att det bara är att rodda lite med trollspöt så är det på plats där vi får en miljard i bonus för att ta över spelarna.


Vi spekulerar i vad vi kan tänkas få, kan tänkas sälja, vad som kan finnas tällgängligt till ett okej pris där vi ska kunna bli ännu bättre för dom pengar vi har och får in.

Om Ofori kostar 25 plus 12 i sign on och 400 000 i månadslön så är det klart det inte går. Tror du inte till exempel Obasi och Henok kunnat tjänat betydligt mer pengar? Med många flera som kommer till allsvenskan. Seb? Som visserligen ville flytta hemåt och kunna vinna något. Dessa äldre är i en annan kategori på det sättet. Men unga spelare som sitter fast på läktaren kan vi ta om dom vill och klubbarna är villiga att släppa eller låna ut.

Isak får inte speltid och säjs vara öppen för AIK, likaså Haksabanovic. Båda ett långskott men sannolikt billigare för oss än vad deras kvalitet är. Ofori är absolut inte omöjlig.

Fantasier men fullt möjliga. Hade jag varit Björn hade jag definitivt satsat på dessa tre samt förlänga med Henok och Milosevic.

Låter ju i media inte som att Björn inte kollar läget.



//

För mig är det självklart att CL gruppspel slår vinst i ligan. Främst för att vi sedan inte behöver tänka så mycket på ekonomi i vår fortsatta satsning. Känslomässigt tar jag ett ligaguld alla dagar i veckan.