Originalet av inlägg:1167852
Redigerat:2018-11-13 01:35:00

Vad är det som är "overkligt" med de namnen jag nämnde?

Säljer vi Olsson, Linnér och Sundgren så kommer det finnas gott om kapital att återinvestera i truppen. När vi dessutom har gjort ett riktigt bra år ekonomiskt och har en hel del pengar kvar från Isakaffären, ja, då är det inte särskilt märkligt ifall vi skulle lätta på lädret inför 2019 – året då vi ska spela Champions League.

– Nordfeldt var på tapeten i somras. Vad skulle göra honom mindre aktuell nu när vi sannolikt kommer sälja Linnér?
– Ofori är Ofori – vi vet vad vi får. Han kan AIK. Skulle knappast kosta extremt orimliga summor pengar. Ett av de dyraste namnen på listan förvisso.
– Jack Lahne spelar i en klubb ett stenkast bort och är definitivt redo att ta nästa steg.
– Felix Hörberg har intresserat AIK en längre tid. Blir förvånad ifall han inte spelar i AIK 2019.
– Sead Haksabanovic har varit på tapeten senaste veckorna. Tror också att han kommer spela i AIK 2019.
– Isak Jönsson är ett annat namn som må vara lösryckt, men som sannolikt också intresserar AIK. Ett av de mindre troliga namnen på listan kanske, men knappast "overkligt".

Hade jag sagt att vi skulle signa Carlos Strandberg, Paulinho, Kerim Mrabti och Björn Paulsen så hade jag förstått din kritik. Men nu är det andra namn på listan. Namn som, i mångt och mycket, är rimliga både utifrån ekonomi, sportslig kvalité och truppbygge.