Originalet av inlägg:1166605
Redigerat:2018-11-08 13:17:00

Krille S, solnajojje >>> Det var delvis detta som var huvudpoängen med mitt inlägg. Det bor fler AIK-are i Järfälla, och fler bajare på Södermalm. Ändå, har jag för mig, att jag har läst att det tillsammans med Huddinge är Dif:s starkaste supporterfästen i rena numerär.
Många gör nog lite av en tankevurpa. Typ "Det bor en jäkla massa gnagare norr om stan, och en massa bajare söder om stan. Då är väl resten Dif".
Man kan ju räkna på fler sätt. Antingen att man "dominerar" i förhållande till övriga klubb, eller så kan man hänvisa till att det sedan gammalt finns några högljudda grupperingar från ett visst område. Men för klubbarnas marknadsavdelningar är det naturligtvis volymerna som är viktiga. Och då vågar jag lova att Järfälla är viktigare för Dif än Östermalm. Kanske kommer deras supporterbas att förskjutas successivt söderut i och med arenaflytten.

Hur som helst gjorde ju Dif-marknad inför årets säsong en "positiv vinkling" på det faktum att man saknar verklig supporterbas. Det som mynnade ut i "Backade av hela stan". Något tjog från varje postort, typ. ;)