Originalet av inlägg:1166565
Redigerat:2018-11-08 10:24:00

Håller med samtliga undertecknade. Vilken jäkla ångestvecka! Både tur och jobbigt så sammanfaller det med en otroligt jobbig vecka allmänt, vilket gör det lättare att fokusera på annat men stressnivån är hög.

Det har varit enormt frustrerande att vi haft över en månad nu va där man haft väldigt få perioder av lugn och glädje. Jovisst, dagarna efter MFF mådde man ju bra pga frisparksmålet men annars är det egentligen bara efter ÖFK som det kändes riktigt bra poängmässigt. Alla Inte AIK får vatten på sin kvarn denna vecka och mår mumma av vår ångest och jag bara hoppas att få en hel vinter att ge tillbaka på. Som sagt, jag vet inte ens vad jag gör om vi inte tar hem det här!

Det är så många småklipp som spelas upp på näthinnan. Den lilla touchen som Eskelinen får till på Rashidis skott som gör att den inte går ribba in. Men kanske allra mest Norrköpings sista mål. Alltså, när de inte får undan bollen efter första hörnen och sjabblar in målet - och så får de BÅDA sina pensionärer att göra mål i avtackningsmatchen. De har sån flyt just nu att DET är det som nästan oroar sig mest. Sen att de är ett lag som har tokig plusstatistik mot Häcken. Hade det inte blivit mål så hade Sundsvalls-matchen varit så otroligt mycket mer avslappnad. Kennedy hade gjort sista målet. Klart som fan att Goitoms tå hade varit 2cm kortare och sundsvallsribban 1cm högre då också.

Men, nu är det nya tag. Det är fortfarande ett sjukt bra läge för oss trots alla avstängningar. Jag tycker laget har visat augusti/september-attityd på plan de senaste två matcherna. Den där viljan att pressa högt och intensivt, springa på allt och jävlaranamma. Det såg man inte mot ÖSK (2:a), Dif eller MFF utan först mot ÖFK och sen också Sundsvall. Jag är vääääldigt glad att Tarik spelar nu på söndag (för det måste han ju göra?!). Jag skulle till och med vilja säga att jag föredrar honom över Adu om man hade vart tvungen att välja.

Sen är det intressant med bettingdiskussionen. Jag bettar extremt sällan och då nästan enbart som försäkring mot AIK-förluster. Jag vet inte riktigt vilken nivå man skulle vara ok med att AIK tappade SM-guldet nu. 1Mkr? 100.000 kr? 50.000 kr? Jag vet att 50 papp inte skulle vara mycket plåster på såren ändå, skulle knappt bry mig i relation till denna förlust, och det är rätt sjukt egentligen hur högt man värderar ett SM-guld (eller kanske förlusten av detsamma).

Omgångens säkraste är ju iaf en bortavinst för Norrköping. Häcken har tappat vittringen och domarna älskar Norrköping. När hela säsongen har definierats av domarna och oviljan gentemot AIK - vad är det som säger att inte sista avgörande omgången inte ska göra det? Nej, det här får vi ta hand om själva. Spela som mot Sundsvall, men skärp till målskyttet, på vår hemmaplan i Kalmar så ska fan inte ens domarna kunna stoppa oss!