Originalet av inlägg:1166384
Redigerat:2018-11-07 01:49:00

Borges Bolltouch

Själv tror jag att Pekings forwardspar 2019 blir Kujovic & Totte Nyman. På tal om övrigt. Inget dåligt forwardspar i mina ögon direkt och var grymma ihop sist.

Fan ett par svenskar ute i Europa som nog skulle må bra av att komma hem igen så att säga.

Emir Kujović är ju en målskytt av rang och är i frysboxen totalt borta i Tyskland och ryktas få lämna nästintill gratis. Klubben vill verkligen bli av med honom.

Totte Nyman är klubblös/Bosman. Ryktas vara klar för Peking redan.

Baffo klubblös han med. Passar in bra i en trebackslinje faktiskt. Trodde aldrig jag skulle säga det men det gör han.

Hrgota i frysboxen med. Dock ändå ett namn i Tyskland och skulle nog inte ha några större problem att hitta EB klubb i Bundesliga 2 tex. Där skulle han lätt platsa. Så bra är han ändå. MEN sen vet man ju aldrig om han kanske vill hem till Sverige igen för att hitta glädjen igen med fotbollen? Hans kontrakt går ut i sommar 2019 så fri att prata med klubbar nu i vinter och vill Frankfurt ha en liten slant så säljer dom honom i Januari.

Alexander Kačaniklić (han lever och är skadefri) är i en mycket djup frysbox i Ligue 1 och i Nantes. Tror nog han verkligen skulle må bra av att komma hem till Sverige. En spelare jag gillade skarpt när han kom fram. Bra vänsterfot, snabb, teknisk, försökte ofta göra sin gubbe så att säga. Även här ryktas Nantes vilja dumpa honom.

Ramon Pascal Lundqvist i PSV. Okänd svensk som haft skadeproblem och inte lyckats slå sig in i PSV. Påstås vara en jättetalang och verkar själv självsäker att han skulle platsa i Allsvenskan. Hans kontrakt går ut i sommar 2019 och PSV har bett honom se sig om efter en ny klubb. Enligt Transfermarkt en attackerande innermittfältare. Född 97. I PSVs reservlag om jag läste rätt så har han spelat 42 matcher och gjort 5 mål & 12 assist=17 poäng. En liten artikel nyligen med grabben: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/wEGvXL/ramon-pascal-lundqvist-drommer-om-att-mota-barcelona-tottenham-och-in

Thomas Isherwood, mittback i Bradford. Tidigare i Bayern M som ungdomsproffs. Får inte mycket speltid i England och ansågs väldigt lovande i Tyskland. Tror han tillhörde BP som ung så Sthlmskille.

Kanske vi får se någon/några av dessa i Allsvenskan 2019? Säkert glömt någon. Snabbe Daniel Larsson (någon som minns honom?) lirar i Turkiet men får knappt spela och även hans kontrakt gåt ut nu sommaren 2019. Malmö eller Häcken för honom kanske?

Avd: Väldigt övrigt