Originalet av inlägg:1162484
Redigerat:2018-10-23 03:19:00

Jag skulle själv inte tacka nej till Jack Lahne i truppen. Men då ska priset för honom vara skäligt och sedan bör Norling kanske börja rotera lite mer så tex Lahne får minst 15-30 min här och där. Om han skulle värvas. Detta gäller inte bara Lahne. Viktigt att man använder sina byten och roterar lite när man kan så man håller spelarna i någorlunda matchform.

Jack Lahne redan visat spännande egenskaper i Allsvenskan trots sin ringa ålder. I ett lag som vill slåss om både guldet och ta sig ut i Europas gruppspel så krävs/behövs det oftast runt 4 bra spelare på varje position. Gärna med lite olika egenskaper.

Just nu har vi Goitom, Tarik, Stefanelli och Silva på topp. Jag känner ju Silva och vet att han kan bättre än han visat upp hittills men vet också att han gärna hade fått mer speltid. Kanske säljer vi Silva, vem vet (tror dock inte det) och då öppnas det upp en plats för tex Lahne. Goitom blir ju inte yngre heller direkt. Jag hoppas iaf att BW har kontaktat BP och Lahne för att visa sitt intresse.

Visst finns chansen att Lahne även lämnar Sverige men det hoppas jag inte. Inte många som lyckas direkt. Bättre att etablera sig i Allsvenskan först, göra ett ordentligt avtryck här, och sedan när man är redo ta nästa steg. Skynda långsamt helt enkekt. Lahne är ung så ingen stress så hoppas han har bra rådgivare och själv tänker smart han med. Och inte blir en ny Goran Slavkovski eller Valmir Berisha för att nämna två exempel bara.