Originalet av inlägg:1162334
Redigerat:2018-10-21 20:23:00

Trist med 1 p men vi leder med 6 p med 4 matcher kvar.

Peking spelar före oss alla tre kommande matcher och sista spelas ju med samma avsparkstid för alla lag.

Att det gnälls på Norling och byten tycker jag är lite väl enkel kritik. Vet att en del tränare inte väljer att nyttja alla tre byten. Helt enkelt olika skolor. Vi har ju kapitaliserat på att spela med samma elva i över 10 matcher. Att gå för vinst och göra dubbelbyte och släppa in ett mål på kontring hade inte gett bättre känsla ikväll. Jag förstår Norlings vilja att kontrollera matcher. Jag tycker vi i de senaste två matcherna har hamnat i Hawaii spel vilken gör att vi defensivt kommer fel ibland.

Tungt med avstängningar på framförallt Adu och Tarik. Grämer mer än en 1 p. Mff har Safari avstängd och spelar bortamatch i EL på torsdag.

Fotbollsplanen har haft några statistik artiklar och i en av dem (tror den senaste) framgår det att många guldlag brukar få ett sämre snitt de sista matcherna. Kanske är det guldfrossa, avstängningar och ev skador som tar ut sin rätt.

Sedan att Peking slår Kalmar är surt. Hursomhelst tror jag inte de går rent de sista 4 matcherna de har. Särskilt häcken borta i sista omgången ser jag som en livlina. Öfk hemma kan de mycket väl kryssa emot och Örebro hemma kan likväl bli en kryssmatch för dem.