Originalet av inlägg:1158030
Redigerat:2018-09-20 18:00:00

Slagsmål hör inte hemma på handboll eller fotboll, minns en incident efter en match förra säsongen där tusentals AIK:are bland annat pensionär och barn som var på väg hem längst gatan helt plötsligt dyker ett 10 tal personer upp och misshandlar en kille på öppen gata nära AIK shoppen allt jag vågade var att ropa vafan håller ni på med finns barn här, ingen gjorde något för att stoppa slagsmålet killen fick oerhört med spö inför ögonen av en folkström av gamla och unga som var påväg hem. Så snälla ni som inte tycker det räcker med att gå på kampsport, håll det borta från arenan borta från ögonen av allmänheten speciellt barn. Ni kanske levt ett tufft liv och blivit härdade att inte tycka sådant är obehagligt. Och jag vet inte vad den personen hade gjort er. Men det betyder inte att era problem ska ge er rätt att förstöra en hel dag eller kanske flera nätters sömn kanske till och med skrämma bort några från att våga gå på match igen. Vet att vi blivit bättre på detta, men det bajen gjorde på handbollen är inte okej, rent av fegt. Men det gör det inte rätt att några AIK:are flyger på bajare utanför arenan på söndag. Det skapar ingenting positivt. Jag tänker krossa bajen på läktarna och jag skiter i om det slåss hej vilt där ingen ser, förstår att folk har olika livsöden och behov. Men låt det inte drabba oss andra som inte går på match för att hamna mitt i ett tumult. Sköt det snyggt.

Skål för Gnaget, hata bajen!