Originalet av inlägg:1153943
Redigerat:2018-08-18 13:37:00

Black Ben

Då jag känner Alex så ska jag försöka förklara detta rätt kort. Värvades till Besiktas av Slaven Bilic. Sågs som en viktig kugge där kommande framtid. Började bra både på träningar och träningsmatcher men bröt tyvärr ett ben i foten och missade över 3 månader och större delen av säsongen (då han gick dit i Januari). Slaven Bilic sparkades sedan (eller lämnade, beror på vem man frågar...) och in kom en turk som inte pratade engelska m.m och hade sina egna favoriter och spelade ingeb roll hur bra du tränade, många som hamnade i frysboxen då och Alex lånades ut till Bundesliga och Hannover. Där gjorde han det mycket bra och blev utsedd till näst bästa spelare i klubben (bästa spelare blev målvakten och lagkaptenen Ron-Robert Zieler).

Tillbaks till BJK som höll på att bygga upp ett riktigt bra lag (ett tag hade dom 6-8 mittbackar) och igen, trots sin fina säsong i Tyskland så fick Alex beskedet att tränarn där skulle satsa på andra. Bara politik i Turkiet. Fråga bara Carlgren tex som värvades till Konyaspor som uttalad etta av Presidenten och väl på plats fick han inte en minut i ligan vill jag minnas. Som sagt, mycket politik och fula grejer i den ligan.

Tillbaks till Alex som lånades ut till Bundesliga och Darmstadt och började som en startspelare, var en av få som var bra i ett rätt virrigt försvar men sedan hände något och han bänkades. Ej p g a sportsliga grunder. Kan tyvärr inte säga mer. Återvände till BJK och var massa klubbar i Turkiets högstaliga som ville låna honom men BJK körde fulspel och lånade ut honom till Rizespor som satsade hårt för att gå upp till högstaligan igen efter att ha åkt ut. Det var lånas ut dit eller... kan ej gå in på det heller men riktigt fult av Besiktas med. Så han gick dit, jag såg matcherna, dominerade för fullt, ligan är inte så dålig som många kanske tror men Alex var verkligen dominant. Trots att dom låg i toppen så sparkades tränaren. Och in kom en kille med ett förflutet i Besiktas och som visade sig vara en riktig orm...

Alex bröt sedan lånekontraktet med Rizespor och även kontraktet med BJK.

Ville sedan hitta tillbaka till glädjen med fotbollen igen och hade en hel del bud från utlandet (vissa har jag nog sagt detta till redan och kanske visat det med, ni som vet ni vet). Sedan drabbades tyvärr Nisse av ett hjärtfel och Nyholm av ett benbrott och eftersom BW och Alex alltid haft god kontakt så gick det sedan snabbt och som vi alla har märkt så trivs Alex jäkligt bra hos oss och har fått tillbaks glädjen till fotbollen igen. Ibland kan en nytändning vara exakt vad man behöver! Alex, Nabbe, Fransson i Peking nu, Strandberg i MFF (först oss dock) m.m.

Vet själv att han har nobbat ett flertal lukrativa lag och ligor denna sommar, bland annat Strasbourg & Genoa för att han vill vinna guld med AIK! Jag är iaf jävligt glad över att både Alex & Koffe väljer spel i AIK och chansen att vinna hem Lennart till oss framför spel i bättre lag & ligor (och pengar förstås) som båda ändå haft och har chansen att göra nu om dom vill. Det om något visar ändå på hjärta för Gnaget!

Frågor tas via PM.

Mvh K