Originalet av inlägg:1153885
Redigerat:2018-08-17 20:00:00

macko, jag utgår ifrån att vi inte kommer ha Avdic, Hauk eller Rickson när vi kör igång 2019. Där får man nog lägga till Koffe, Milo och Linner i riskzonen. När det gäller de tre borde det vara bättre för samtliga att lämna sommar 2019 så man får vara med i ligastart med det lag man går till. Men säg att vi tappar iaf Milo då hans kontrakt går ut. Då har vi följande trupp:

Linner
Budomir

Pertan
Jansson
Ekstrand

Sundgren
Lundholm

Lindkvist
Rashidi
Linner

Adu
Seb
Koffe
Panos
Bilal
Gravius

Henok
Tarik
Stefanelli
Silva
Mushito

Jag har valt att inte ta med Nyholm, hans rehab kan nog ta lite längre än så då även det mentala spelar in.

Tror nog att Mushito och A.Linner fortsätter spela med Vasalund som 2019 kommer spela i div.1. Tror även det kanske skulle vara bra för Bilal att få en säsong med kontinuerligt matchspel. Sen har vi Gravius, där handlar det nog mycket om vad han vill göra, i AIK kommer han vara 5e val förmodligen.

Tycker det är väldigt svårt att placera Panos, han har inte stått för jättebra insatser i backlinjen och han själv säger att han är central mittfältare, och en offensiv sådan.

Då har vi alltså 17 spelare i truppen. Det tror jag inte vi går in i 2019 med. Ska vi göra en satsning för CL så tycker jag den ska göras redan i vinter.

Vad jag skulle vilja se är värvningar av spelare i åldern 20-23 som spelat seniorfotboll. Skulle även se liter fler spelare i truppen som är starka i luften. Hauk försvinner, förmodligen Milo med.

En back up till Adu
En pocketspelare som det är mer attack på

Två st back up till trebackslinjen varav en vänsterfotad

Forwardsuppsättningen är ok (fast det är alltid kul att värva forwards) och wings är ok

Förlorar vi O.Linner eller Koffe i vinter, eller gör upp en plan för att sälja de i sommar tycker jag vi ska värva deras ersättare nu i vinter.

Mina personliga tankar

Vore det förresten inte läge att spela Ekstrand hemma mot Trelleborg om han nu är 100%!?

Låt det bli söndag nu!!