Originalet av inlägg:1149115
Redigerat:2018-07-23 00:22:00

Om man lite hafsigt får göra en slags summering över potentiella transfers ut:

K Olsson 30 miljoner: Ja, jag vet att det är lite lågt värderat men 30 miljoner är ändå en rätt fin summa ändå. Vilket givetvis kan bli mer.

Stefanelli 30 miljoner: Samma som med Olsson, kan gå för mer. Mff sålde ju Kjartansson för runt 40 miljoner kr och det är väl två rätt likvärdiga spelare. Notoriska målspottare.

Linnér 10 miljoner: Målvakter brukar inte gå för så mycket men Linnér är väldigt ung och skulle AIK vinna guld så varför inte? Det ÄR en mycket spännande målvakt. Han har också tuffat till sig efter uppehållet - tuffare look och tuffare attityd.

Dessa värvningar ser jag som fullt möjliga denna säsong, och jag tycker också att jag räknat lite lågt för att hålla en slags marginal. Men det är hursomhelst 70 miljoner kr in alles vilket kanske skulle bli runt 50 miljoner efter diverse avdrag.

Sedan kan ju alltid någon annan - mer oväntad - säljas, typ Jansson, Rashidi, Lindkvist eller liknande för 5-6 miljoner.

Tycker vi således har rätt bra försäljningspotential i vår spelartrupp, även om det kanske inte vimlar av potentiella storförsäljningar.

Det allra bästa vore ju givetvis att ta oss till Europa league, men det blir nog rätt svårt. Tar vi oss till PO så är det en god prestation.

Det viktigaste är att vi vinner guld!