Originalet av inlägg:1148638
Redigerat:2018-07-21 12:34:00

hjelmen: Ligger något i det. Omformulerar till att Alm är lätt för mig och många andra att tycka om dom person. Samma egenskaper retade gallfeber på många andra.

Tycker att Alms personliga bidrag har gjort enormt mycket för AIK. Det var under honom som vi gjorde upp med vår gamla antiintellektuella kultur där argumentationer fördes genom one-liners. Det var också under honom det blev självklart att vi skulle utveckla spelare och vara i toppen av Allsvenskan.

Alm verkar också ha gett AIK en struktur och stadga som varit en förutsättning för framtida tränare. Dessutom en grym ambassadör för AIK som aldrig tvekade att tjafsa med MP eller någon annan som gav sig på AIK verbalt. Uttalade sig också kring märkliga saker i vår organisation och var nog mycket av en katalysator för engagemanget som kulminerade i vintras.

Jag kommer alltid minnss Alm som en av de största AIK-tränarna. Med det sagt har Alm aldrig visat att han kan vinna något. Därför vill jag hellre ha Norling i den fasen vi är i nu.