Originalet av inlägg:1147877
Redigerat:2018-07-19 13:20:00

1Peter1

Absolut är det så. Men vi kan i princip säga att vi vet att vi får 30-50 miljoner för en hyfsat ung allsvensk anfallare som gör 15+ mål och ett gäng ass. Den spelaren är hyfsat rimlig att få till i alla fall vartannat år. Är man ett topplag i serien så bör man nästan per automatik ha en sådan spelare varje år, eftersom ett topplag brukar göra många mål, och då bör främst anfallare få många lägen att göra mål. Sen är den spelaren ibland en Goitom 30+ Och därmed svårsåld. Men hyfsat ofta är det en spelare 21-23 år.

Den sannolikheten skulle jag, som Flix är inne på, säga är extremt mycket större än att ta sig till EL gruppspel.

Hade vår verksamhet inte till mångt och mycket byggt på spelarförsäljnkngar hade jag aldrig argumenterat för något annat än själva spelsättet. Men nu behöver vi sälja för att bibehålla och eventuellt växla upp nivå som helhet. I stället för att sälja en klass anfallare vartannat år i snitt så lör vi ofta behöva sälja 1-3 spelare ut startelvan varje år för att få samma pengar. Det kräver också att vi behöver scouta och köpa och spela in föer spelare i laget varje år.

Därmed inte sagt att vi inte säljer 5-6 spelare vissa fönster. Men på ett generellt plan, så tror jag vi gynnas av att sätta många mål på anfallare.