Originalet av inlägg:1147854
Redigerat:2018-07-19 11:25:00

Jag tar för givet att vi går vidare och får möta danska FC Nordsjälland med största sannolikhet. Frågan är om vi börjar hemma eller borta? Jag hoppas vi börjar borta.

FC Nordsjälland var överlägsna i sin hemmapremiär och Esbjerg hade bara ett skott på mål, som gick in och slutresultatet blev 1-1.

FC Nordsjälland är ett riktigt bra lag (det lilla jag såg förra säsongen under vissa sportsändningar på jobbet). Lirar någon form av 3-4-3 och tycker dom påminner lite om Peking faktiskt. Men nog bättre. Om dom inte tappat en massa spelare till i år? Gjorde mest mål i hela danska ligan förra säsongen (62) d v s mer än både FCK & Bröndby MEN man släppte även in en massa mål (41-42 st tror jag). Oftast när FC Nordsjälland lirar så var det ett snabbt passningsspel, hög press och full fart framåt. Kan bli en mycket läskig motståndare. Klart svår motståndare att möta redan i andra omgången.

Tror själv att danskarna ser sig själva som favoriter mot oss.

Under försäsongen har dom vunnit över bland annat Ajax & PAOK. Frågan är dock om dessa klubbar valde att rotera stort eller inte.

Hursomhelst så kommer det nog bli en mycket mycket tuff match mot ett offensivt FC Nordsjälland. Deras tränare Kasper Hjulmand gjorde tidigare succé där, värvades till tyska Mainz där det gick tuffare och han fick lämna. Tillbaks till FC Nordsjälland där han på nytt gjorde succé. En tränare som MFF tidigare hade småspan på.

Får hoppas vår starka defensiv håller mot deras offensiv.

Avd: Övrigt