Originalet av inlägg:1142246
Redigerat:2018-05-26 22:26:00

Solnastad
Vad skriver du inte som en normal person?

För att förtydliga så har vi ett tillräckligt bra lag på plats för att ta fler poäng än vi gör. Missförstå mig inte värvningar är lockande och självklart alltid intressant.
Men jag tolkar flera forum-inlägg som att en ny värningar kan leda till SM-guld, ta oss till nästa nivå, osv osv.

Medan jag hävdar att en superklass värvning kan stagnera/backa i utveckling under fel tränare/spelsystem. Jag upplever att Norling kan få ut max av spelare defensivt men offensivt stagnerar dom och kommer inte till nästa nivå. Jag tror inte ett offensivt toppnamn skulle förändra särskilt mycket. Det är spelsystemet som behöver vara mer flexibelt och göra att spelare får ut sin fulla potential.

Där ligger problemet enligt mig. Jag säger inte sparka Norling, absolut inte. Men däremot kommer de krävas år av tålamod och att tillslut dyker rätt person upp bredvid Norling som kan ta de offensiva spelet till nästa nivå. Just nu har vi inte den. En offensiv andracoach hade varit 100 ggr mer intressant än en ny forward som kommer underprestera under Norling.