Originalet av inlägg:1135981
Redigerat:2018-04-23 23:06:00

Tack för ett mycket bra svar på mitt inlägg, Wassenuss!
"Kanske fel uttryck utav mig gällande historiken, men jag anser att i paritet med vart vår sportsliga nivå ligger, hur vår trupp ser ut med hemvändande stjärnor, de goda toner som är runtomkring klubben och hur bra vi mår som förening så lockar vi inte den publikmassa som vi bör göra."

Så helt rätt. Och det är för vi supportrar kan göra mest. Klubben kan annonsera. Men det är det som vi supportrar gör som är det viktigaste. Att inte bara ta med oss våra kompisar som också har årskort utan plocka med släktingar, grannar och jobbarkompisar. Oavsett vilket lag de hejar på. Jag har till och med plockat med folk som är intresserade av fotboll för att de ska vara med om läktarkultur och kunna jämföra med tidningars krigsrubriker.
Och att vi pratar positivt om laget och klubben. De ska kunna höra på rösten att de går miste om något om de inte följer med på matchen.

Och, som du säger, så bra läge som vi har nu i laget och klubben så har vi ett gyllene tillfälle att öka publiksiffrorna och återigen bli Stockholms publiklag nummer ett. Vilket vi är just nu.