Originalet av inlägg:1129925
Redigerat:2018-03-22 13:16:00

Tobias, Tre4Tre
Exakt hur det skulle lösas praktiskt har jag inte funderat på, men jag tycker det är hög tid att vi börjar tänka på hur vi ska få folk på matcherna. Våra siffror ÄR bättre än på Råsunda, men jämfört med den publikboom som Hifdif fått på Tele2 så framstår vi ändå som förlorare. Av årskortsförsäljningen att döma kommer vår stampublik ligga kvar på ungefär samma nivå som tidigare år, och i förhållande till NA:s kapacitet är det inte tillfredsställande. Fotboll inför glesbesatta läktare är sällan kul och ofta framstår även spelet som torftigare när kulissen är påver.

Jag tycker själv att det är märkligt att Sverige, som ända sedan starten varit en stormakt inom damfotbollen, har så extremt på kvinnliga åskådare på matcherna (förutom på landslagets slutspelsmatcher ska tilläggas). Vad jag vet har ingen annan klubb medvetet gått in för att ändra på detta och just därför kunde det vara idé att försöka. Dels skulle det uppmärksammas i media och ge AIK välbehövlig reklam och dels skulle de nya åskådarna -- om det nu verkligen blir en så triumfatorisk säsong som truppen motiverar -- kunna "fastna" för livet.