Originalet av inlägg:1128625
Redigerat:2018-03-17 16:05:00

Bajen har verkligen lyckats vad det gäller publiken.

Vi i AIK måste som sagt hitta ett sätt att öka våra publik, vi är akterseglade av bajen... Malmö också långt före oss. Dif har ökat och är nu i samma nivå som oss, snart går även de om oss!?

Vi har överlägset de bästa spelarna, vi har dominerat stockholmsfotbollen fullständigt i många år, i år har vi en trupp där vi verkligen kan utmana om guldet på allvar, vi är egentligen helt ensamma på vår sida om stan, enormt många människor som finns i vårt upptagningsområde, vi har en ny modern arena mm

Ändå kommer inte publiken... varför?

Jag tror att man till en början måste börja ta mer ansvar som enskild supporter dvs ta med folk på matcherna, tala gott om AIK och arenan, organisera sig i supporterorganisationer, tycker det råder alldeles för stor acceptans för att man som AIK:are stannar hemma från matcherna självklart kan vissa inte gå på alla matcher(bortförklaringarna duggar tätt), har man årskort/biljett och inte kan gå varför låter man den vara oandvänd i stället för att ge bort den?

AIK jobbar i mitt tycke alldeles för dåligt för att locka sällanbesökare/ny publik. Syns för lite och når inte ut till andra än oss som oftast redan är på plats.
Bjud in skolungdomar/ungdomslag kostnadsfritt till vissa matcher och då inte enbart från Solna utan från västra/norra förorter + innerstan.

Vår identitet behöver vi hitta, den har gått vilse lite... det är en stor fråga. Vilka är vi och vilka vill vi bli?!
Jag tror på tanken att göra oss till det enda alternativet i norra/västra stockholmsförorter utan att för den delen glömma bort innerstan. Allt norr om slussen bör vara AIK i en drömvärld... hur vi kommer dit är den stora frågan? Kanske svälja stoltheten och titta på hur Bajen gjort? Inte göra allt som de gör/gjort men plocka russinen ur kakan och hitta vår egen väg framåt.

Att använda Simon Strand för att hjälpa oss öka vår våra publiksiffror tror jag stenhårt på (en förutsättning är ju att han själv vill såklart) sen tror att även våra supporterklubbar tillsammans måste göra mer!

Stöd AIK