Originalet av inlägg:1124561
Redigerat:2018-02-23 13:04:00

Vandelay Industries

Ja men det är ju förhoppningar. MFF har värvat minst lika starkt som oss till en redan starkare trupp. Det finns en osäkerhetsfaktor i värvningar som Nabil, Ekstrand, Silva och Tarik som jag inte tycker MFF har i Strandberg, Bachirou, Rieks och Larsson.

Tyvärr har vi tappat två viktiga kuggar i Nisse och Sundgren av onaturliga skäl vilket är förjävla synd.Där hde vi en liten fördel jämför med MFF med tanke på att de tappat en hel del från startelvan. Men jag håller helt med om att det inte finns några ursäkter. Jag anser att vi inte kan ha bättre förutsättningar än vi har i år. Men trots det är ändå normalutfallet att MFF vinner. Det är som åren 13-15 där vi hade alla förutsättnignar att vinna guldet men normalutfallet var ändå att MFF skulle vinna. Därför väldigt synd att vi inte lyckades vinna under de tre åren och det var därför Alm fick gå. Jag tycker även Norling skulle få 3 hela säsonger på sig men tyvärr så schabbla vi bort förra säsongen under vinterfönstret vilket gör att vi nu måste vinna 1 av 2 istället för 1 av 3 som kanske är rimligare. Vissa kommer säkert kräva att han ska vinna i år vilket egentligen är ett orimligt krav om än ett mål och inte ett orimligt utfall.

Sedan måste man respektera det Östersund gör. Att de har fått behålla Sema, Ghoddos och Sotte gör att de helt klart är en av favoriterna att vinna. Kommer de tvingas sälja dessa i sommar så beror deras chanser helt och hållet på hur de ersätter dom men resurserna kommer ju vara enorma. Förutsatt att Potter är kvar givetvis. Jag tror att Kindbergs attidtyd och framtunga hålllning kommer stå sig platt om framgångsfaktorn Potter lämnar.

Men det blir ju oerhört intressant. Är deras kultur och arbetsätt så rotat i klubben att det inte längre är personberoende. Det är ju det man vill se innan alla klubbar börjar spela teater etc för att utveckla individerna. Just ni är ju allt de gör statistiskt säkerhetsställt som framgångsfaktorn.

Jag hoppas vi kan få till det högre försvarsspel som vi såg i höstas och faktiskt även mot Syrianska även om det inte leddde till något i offensiven. Vi behärskar tillskillnad från tex Östersund även det låga försvarsspelet vilket är en enorm styrka.

Strösta orostecknet är för mig Linnér eller snarare Jovanesevic fysiska status. Vi vinner inte guld med en sådan osäker målvakt som Linner ändå är trots fin statistik.