Originalet av inlägg:1124317
Redigerat:2018-02-20 16:59:00

Bojansfulamuche
Jag håller med dig angående AIK:s EL-insats 2012. Den var bra i kvalet och över förväntan i gruppspelet och man ska understryka att den grupp vi hamnade i det året mycket väl kunde varit en CL-grupp, kvalitetsmässigt. Så en 6,5 av 10 ger jag oss för den insatsen.

MFF I EL och CL däremot är ett helt annat kapitel. Om du säger att insatserna i CL 2014 och -15 inte var lika pinsamma som i EL 2011 så skriver jag under direkt. Men å andra sidan var det svårt att inte överträffa den insatsen. Jag vet inte om någon här minns de matcherna öht. Jag har ganska tydliga minnen av de flesta matcherna, framför allt 2014 där Robin Olsen gjorde några riktigt bra matcher och håll siffrorna nere främst mot Juve. Utan honom kunde det blivit lika katastrofalt målfacit som 2015 (1-21). Förutom Olsen var väl Emil Forsberg den ende som räddade sig med hedern i behåll, möjligen tillsammans med Simon Kroon som var bra när han fick hoppa in.

Men jag skulle vilja höra någon annan berätta om minnen från de här matcherna och kunde säga något gott öht om MFF:s spel och insatser.

Att publiken var bra, det skriver jag genast under på, men jag talar nu alltså om de elva på planen.