Originalet av inlägg:1116737
Redigerat:2017-12-16 19:33:00

AIK kan inte vara den enda klubbenens ens i Sverige (båda hif-klubbarna har ju problems) som dras med styrelser och chefer under påverkan av utomstående som tex boysen.
Maktkamperna i storklubbarna ute i Europa kan nog vara värre än i Gnaget, trots det regerar de i Europa.
Man kanske får göra en skillnad mellan maktkamper i korridorerna och påverkan från de mer ljuskänsliga gängen.
Eller?
Maffiorna är ju både kostymnissar och järnrör.
Hur har de tacklat problemen i Holland eller Frankrike tex? PSG har ju väldiga problem med huliganism men de påverkar väl inte besluten inom klubben. Rätt tragiskt med PSG-supportrarnas slitningar. Boulogne boys mot auteuil, de pucklar gärna på varandra klubbfränder till trots. Vilken sorg. I Sydamerika är de ju också som olika klubbar i klubben.

Tendenser till slitningar finns ju även på norra, olika viljor krockar, det är något som till varje pris måste stävjas en upptrappning av olika grupperingars ev agg till varandra är på riktigt ett jättehot mot vår klubb, mot oss som endast står på norra för att stötta för full hals, vara och känna urkraften i en samlad flodvåg av kärleksförklaring. Detta får inte gå förlorat då är vi på riktigt illa ute om vi får se smuts (falanger som pucklar på varandra eller oliktänkande)på norra istället för kärlek.

Jag tappade tråden.
Hur har de gjort i storklubbarna? Bayern?
Man U?
Det måste haft problem med taskigt inflytande de med? Till 80- talet kanske man behöver gå tillbaks för att jämföra, när de inte var imperier som idag och gör pellets eller hund foder av firmorna.
I England gick de ju tillslut in med stenhårda nya lagar.
Det kanske är så att vi kommer gå i Englands fotspår tillslut. Engelska poliser varnar ju för problemen i Sverige, att de kan urarta som det gjorde i England.
Någonstans har det ju ändå blivit lugnare på läktarna , men skillnaden är de flera olika grupperingar som kan börja gnabbas, jag talar emot mig själv, detta inlägg blev ett enda virrvarr känner jag.
Virrvarr känns föresten som ett passande ord för Gnaget med, det är svårt att hitta den röda tråden i ett virrvarr.

Typ...

Eller nått.